KALİTE YÖNETİM BİRİMİ ÇALIŞMALARI ŞUNLARI İÇERİR:
· Kalite politikası, Kurum Vizyon ve Misyonu doğrultusunda; kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip eder.
· SKS ADSH çerçevesinde yürütülen tüm süreçleri yönetir ve çalışmaların koordinasyonunu sağlar.
· Öz değerlendirmeleri düzenler, takibini yapar ve yönetir.
· İstenmeyen Olay Bildirim Sistemine ilişkin formları hazırlar ve süreçleri yönetir.
· Risk yönetimi ile ilgili çalışmalarda yer alır.
· Hasta deneyimi ve çalışan geri bildirim anketlerinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları gibi) yönetir.
· Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetir.
· SKS kapsamında belirlenen komitelere üye olarak katılır.
· Kalite geliştirme uygulamaları konusundaki politika ve stratejilerini belirler.
· SKS kapsamındaki bölüm hedeflerini üst yönetim ve bölüm kalite sorumlularıyla katılımıyla belirler.
· Hedeflere ilişkin yıl sonu değerlendirmelerini yapar.
· SKS kapsamında hazırlanan; yazılı dökümanları kontrol eder, yazılı dökümanların revizyonunu takip eder, hizmet sunumuna yönelik istatistik verileri değerlendirir.
· Kurumdaki mevcut sorunları kalite ve verimlilik alanında aylık yapılan toplantılar neticesinde tespit eder ve bu doğrultuda öncelik sırasına göre süreç iyileştirme çalışmaları yapar ,uygunsuzluk durumunda DİF oluşturur ve takibini sağlar.
· Eğitim birimiyle birlikte eğitim ihtiyaçlarını belirler. plana dahil eder.
· Kurum çalışanlarının faaliyetlere katılımını sağlamak amacıyla gerekli teşvik mekanizmaları oluşturur.
· Kalite yönetimi çalışmaları konusunda diğer hastaneler ve kamu kuruluşlarıyla iletişim ve işbirliği yapar ve toplantılara katılım sağlar.
· Üst Yönetim ve bölüm sorumluları ile aylık olarak ve gerektiğinde değerlendirme toplantısı yapar.
· Verimlilik çalışmaları doğrultusunda; yönetici takip ekranı verilerini analiz eder ve Üst Yönetime sunar. Verimlilik alanında gerekli toplantıları düzenler.